HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Ina17: én rendszeresen benézek! kíváncsi vagyok, rám számíthatsz.... (2012.11.30. 19:25) újra itt? - talán
  • DEdit: @belfegor_: Oké. Bocsáss meg. Akkor félre értettem. Én biztosan nem az vagyok, aki tudja, hogy mitől forog a föld, és lesz boldog valaki. Csak ... és ez nem arra célzás, amire először gondolnál ... ... (2012.01.31. 20:26) csapda
  • Ina17: Hajrá!! Én mindig itt vagyok, ha kérded, ha nem..... (2011.07.17. 19:07) miért kell mindig cím?
  • belfegor_: @Seele: Köszönöm! :) (2011.01.10. 08:25) birthday
  • DEdit: Még, hogy haragszom? Örülök neki, hogy tetszik! Nagyon drága vagy!! Puszi! (2010.12.21. 20:45) más tollával ékeskedem

a GÉN

belfegor_ 2010.07.01. 15:00

Míg egyes emberek - bátorságukat, vakmerőségüket bizonyítva - egyik napról a másikra képesek változtatni életükön (azt gyökeresen megváltoztatva), képesek nagy döntésekre pillanatok alatt megoldást találni, addig mások nem. Mi többiek, képesek vagyunk elviselni, beletörődni, belenyugodni, megalkudni, gyötrődni, s nem változtatni. Miért vannak ezen különbözőségek? Beszélgettem nővéremmel. Mi miért tartozunk a második csoportba? Úgy gondolom, mindenki a neveltetésének megfelelően él. Persze értelmes, döntésképes, függetlenül gondolkodó felnőttek lettünk, átlátjuk saját lehetőségeinket, korlátainkat. Mégis olyan fajta nevelést kaptunk, mely születésünk óta belénk táplált egy plusz gént. S ezt a gént nem tudjuk figyelmen kívül hagyni, levetkőzni. Ez a "mit szólnak mások?" gén. Ebben nőttünk fel, ezt hallottuk számtalanszor. Kifelé a látszat mindig tökéletes volt, mindig a legjobbat kellett mutatni. És így felnőtt fejjel, ezt visszük magunkkal. Ezért vagyunk képtelenek bizonyos dolgokon változtatni, ezért vagyunk képesek megalkudni, ezért hagyjuk fel elérhetetlennek tűnő álmainkat. Nekem már gyermekként sem tetszett ez a fajta életszemlélet, persze szüleimnek meg akartam felelni. Úgy gondolom a családban mindig is én voltam a fekete bárány (hozzáteszem erre büszke is vagyok). És a "mások hogy élnek" dolog sem tetszett. Nem szerettem mások dolgaival foglalkozni.

Erre tessék! Milyen lettem? Olyan, aki ahelyett, hogy megélné ízig-vérig a saját életét, inkább azzal foglalkozik, hogy bizonyos tetteihez, vagy nem tetteihez mások mit szólnak. Eléggé bosszantó. Az élet - szinte minden - területén, még munkahelyen is a látszat fenntartása lett a fontos, nem a saját érzéseim. Mondjuk ez ellen más nem tehet, csak én. Milyen jó lenne, ha én is - mi is Tes - az első csoporthoz tartoznánk. Nem? Nem másoknak - színpadiasan - kellene élnünk, hanem magunknak. Nem kellene mások véleményével foglalkozni. De a GÉN nem hagyja. A GÉN uralkodik felettem, felettünk, és neki megfelelően élünk, döntünk. Nem pedig saját magunknak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kritikus-ok.blog.hu/api/trackback/id/tr102123262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása